
Deze zomer vindt het wereldkampioenschap voetbal plaats in drie Noord-Amerikaanse landen. Het Nederlands elftal doet ook mee onder coach Koeman. Alleen dat al is voor het wielercafé reden om wedstrijden van het WK Voetbal (voorzover op een fatsoenlijk tijdstip) live uit te zenden. Maar er is meer, vooral wraak. Kijk op de website onder evenementen.
Het vorige WK vond plaats in Qatar onder de bezielende leiding van Louis van Gaal. Er ging een lastig politieke discussie aan vooraf omdat de mensenrechten (en belangrijker) mensenlevens te betreuren waren. Van Gaal redde de start van het toernooi door te stellen dat ‘we can come an end’. Het wielercafé maakte vervolgens landelijk furore door de Parijs is nog Ver om te dopen tot We Can Come an End.
Het eind dat Oranje kon komen was de kwartfinale tegen Argentinië. De Argentijnen maakten daarin uiterst onsportief (kanonskogel-bal in de dug out) een einde aan de droom van Louis. En die van ons in het café.
Wat zou het dan toch mooi zijn als Ronald (ook geen lieverdje in het veld) de Argentijnse slagers weet te ontwapenen.
Voordat het zover kan komen zal eerst in poule F moeten worden afgerekend met Japan, Zweden en Tunesië. Alles behalve een poule des doods, maar het is ook geen gemakspoule. Want Oranje start op op zondag 14 juni om 22.00 uur tegen het listige Japan. Op zaterdag een week later volgt de wedstrijd tegen bikkels van Zweden om 19.00 uur. In de nacht van donderdag 25 juni op vrijdag, om 1.00 uur spelen ‘we’ tegen Tunesië.
De eerste twee poulewedstrijden bekijken we in het wielercafé. Die derde is vrijdagochtend nog na te kijken. Maar dan smaakt het biertje toch minder.
De volgende fase zijn de zestiende finales (voor Nederland op 29 of 30 juni). Dat zou in het Mexicaanse Monterrey kunnen zijn (de enige kans dat Oranje buiten de VS kunnen spelen), mits poulewinnaar. Qua uitzendmogelijkheid is deze fase erg ongelukkig dus richten we ons vizier op de 8e finales, mits die haalbaar zijn. Dat is 4 of 5 juli, tevens het weekend van de Tourstart in Barcelona.
Het wielercafé zal alle zeilen bijzetten om de wedstrijden van Oranje te volgen in de knock-out-fase. Onze wraaktegenstander, Argentinië komen we op z’n vroegst in de halve finale tegen. Of pas in de finale. En als het zover moge komen … dan moet ook de wraak van Rensenbrink maar eens worden afgewikkeld.